Rivende utvikling
Når går det unna. På få dager har de gått fra å være søte og uskyldige til å bli noen små banditter som henger seg fast i alt man kan henge seg fast i. Nå begynner de også å vise sine ulike personligheter. Fremdeles synes jeg alle viser fin utvikling og tegner til å bli det vi vil de skal bli, men noen skiller seg ut på mer enn en måte. En av de store hannene henger alt i filla og er ei skikkelig bølle mot søsknene. Ei av tispene er stadig først med nye ting, men gjør ellers lite av seg i forhold til søsknene. Hun kommer eksempelvis først til porten når jeg går i kjelleren for å hente de, hun er først inn på nye rom for å undersøke og samtidig er hun veldig sosial og ligger gjerne i fanget for å bli kost med. Ei av de svarte tispene er ei kjeftesmelle som er rask til å gneldre mot ulike situasjoner, men hun er også frampå og tar kontakt med både nye og fremmede ting.
Dyre stakkars lignere mer på en grinete gammel ungkar enn på en snill onkel, men han gjør dem ikke noe, bare murrer. Ulempen med det er jo at valpene ikke lærer seg det signalet skikkelig, men nå skal de jo ikke det riktig enda da. Vilje korrigerer Dyre når hun synes han er for grinete. Hun har også begynt å bli gniten på pattene. Spørs om ikke de små skarpe tennene begynner å bli plagsomme. Jeg finner henne dog i valpekassa rett som det er så hun har ikke avvent dem ennå. Det skjer nok i løpet av uka.
Ellers er de nå oppe i tre måltider for dag og maten går ned på høykant. So far so good.
Kommentarer
Skriv en kommentar